Alla inlägg den 15 september 2014

Av Kristin Janermark - 15 september 2014 23:22

Vi har tagit det lite lugnt i helgen då hon hade träningsvärk i lördags efter longeringen i fredags och igår hade ja fullt upp. Så hon fick en välförtjänt vilodag. 


Provade Emmas sadel idag för tanken var att jag skulle köpa den till Caprise, den låg bra på henne för någon vecka sedan. Och det gjorde min också. Men idag passade inte någon av sadlarna. Trist! Hon har ändrat kroppsform så fort! Det är nästan så man kan se henne ändras dag för dag haha. Så jag får sälja min sadel och sen köpa en ny. Det gör nog inget om det tar ett tag innan jag får tag på en ny, då har hon förmodligen stannat upp lite i utvecklingen ett tag. 


Det tråkiga är att det blir ingen uppsittningsträning på ett tag. Men det kan vara lika bra. Tror vi ska fokusera på att bara longera, gå promenader och miljöträna. Förhoppningsvis har vi byggt upp ett bättre förtroende oss emellan och uppsittningen kommer gå smidigare. 


Idag var vi ute på vår längsta promenad hittills. Vi hängde med J och Natello på en 1 & 1/2 timmes tur. Vi missade helt att det skulle bli mörkt så fort så när vi kommit halvvägs så insåg vi att reflexer hade varit ganska bra. Men vi var ute på grusvägar och där det är i princip ingen trafik. Men nu vet vi att det är ett måste i fortsättningen. Ush, vill inte ha höst!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards