Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Tomt i stallet...

Av Kristin Janermark - 14 december 2014 16:41

Nu har både Glenn och Junior åkt hem till sina ägare så det är bara Caprise och Natello kvar i stallet. Så himla tomt utan dom två nu. Vi har turen dock att M och hennes föräldrar fortsätter hjälpa oss att ta ut, in och luncha. Det underlättar så himla mycket annars hade jag och J kunnat bo ute i stallet var dag haha. 

LIte positiva nyheter är att jag har varit uppe och skrittat på Caprise två gånger nu. Första gången var ute när J tömkörde Natello. Hon skötte sig verkligen exemplariskt och verkade tycka det var himla roligt. Jag hade velat komma igång och skritta ut lite mer, minst två gånger i veckan, men för att det ska gå så behöver jag en trygg häst att ha med och den enda vi har att tillgå är Natello, tyvärr är han långt ifrån trygg. Eller trygg är han men han har så himla mycket energi och han och J håller fortfarande på att lära känna varandra. Så vi får fortsätta mer på marken med tömkörning osv ett tag till helt enkelt. 

Just nu har hon så mycket energi och har blivit helt nipprig och på tårna av stormen så det går knappt att leda henne utan att hon far i luften haha. Som tur är så är hon väldigt mån om att inte skada en, problemet är bara att hon inte riktigt har koll på sina ben alltid. Men på tisdag hoppas jag att jag kan ta henne till paddocken och longera av henne så vi kan komma igång lite nu igen efter denna stormveckan. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Janermark - 6 januari 2015 13:20

Jag har velat lite fram och tillbaka men känner att jag inte är helt nöjd med Bloggplatsen så ska börja flytta över alla inlägg till Wordpress istället. Jag har haft wordpress innan och trivs bättre med den, där finns mer valmöjligheter och man kan g...

Av Kristin Janermark - 5 januari 2015 17:23

2014 började väldigt bra för mig men slutade med väldigt blandade känslor. Jag förlorade min finaste vän Queenie, men jag fick ändå en underbar tid med henne och lärde mig massor under våren och sommaren. Jag var i Grekland i nästan 6 veckor och fick...

Av Kristin Janermark - 30 december 2014 16:45


Idag var sista ritten för i år. Eftersom Caprise har varit så nipprig och hoppat rundor så mycket sista gångerna vi varit ute så bad jag en vän följa med ut för att hålla henne i longerlina för säkerhetsskull. Det var nog tur att vi gjorde så. Gick m...

Av Kristin Janermark - 28 december 2014 23:22


Snöööö, äntligen snööööö och minusgrader! Det räcker med lite snö så det lyser upp så blir man, eller i alla fall jag på mycket bättre humör. Och minusgrader så hagen fryser så man slipper all denna lera. Leran och regnet har verkligen tryckt ner hum...

Av Kristin Janermark - 20 december 2014 19:46

Är så trött på hösten och vintern så vill bara spy på allt! Nu blåser det i princip storm igen. Stallägaren sa att det ska bli storm på måndag igen, upp till 25 s/m. Det är svinkallt ute och verkligen inte roligt att vara ute. Man drar sig för att ba...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards