Alla inlägg den 7 september 2014

Av Kristin Janermark - 7 september 2014 11:34

Snäckan fick följa med till stallet i morse vilket hon tyckte var roligt. Var ett tag sedan nu. Roligt att ha med henne nu i och med att jag kan ha henne lös. Jag ska börja träna henne lite smått att springa bredvid cykeln nu, så kommer hon förhoppningsvis kunna springa med fram och tillbaka till stallet till våren. Då får man både hund och häst motionerade, perfekt! 


Jag har äntligen fått tag på ett regntäcke till Caprise. Får köpa Glenns ena regntäcke som är för litet för honom. Det är i princip helt nytt och supersnyggt! Det är lite stort för henne än så länge men inte så stort att hon inte kan ha det. Så är där lite att växa i, hon kommer ju både växa mer på höjden och bredden. Det får även plats fleecetäcke under så hon ska klara sig på detta några månader tycker jag. Det märks att hon regarerar på blåsten här. Regnar det bara utan att det blåser så är det ingen fara men blåser det också så blir hon väldigt kall.


Hade tänkt att hon ska få vila idag, blev rätt mycket igår och hon kan behöva en dag att få fundera lite och ta det tills sig. Vill inte att det blir för mycket för henne också, då blir det bara bråk för att hon inte orkar och får tid på sig att ta till sig det vi har gjort.


Jag får gjort lite annat idag istället, städat bland annat. Och passa J:s lilla Ozzy. Han är en tremånaders valp, samma ras och från samma kennel som Snäckan. Han och Snäckan leker i princip hela tiden som han är här. Bra för båda att göra av med lite energi och få lite sysselsättning.


 Ozzy

   


Snäckan

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards