Alla inlägg den 5 september 2014

Av Kristin Janermark - 5 september 2014 23:15

För snart två år sedan, den 14 september 2012 för att vara mer exakt, fick jag hem en ful, arg och otrevlig liten c-ponny. Tanken var att hon skulle bli ett projekt, hon skulle ridas till och säljas. 


Jag tog vatten över huvudet insåg jag ganska fort. Hon var mycket svårare än vad jag kunnat drömma om. 


För att underlätta så tog jag med henne till skolan, bodde då på internat, för att dagligen kunna hantera och jobba med henne. Jag var absolut livrädd för henne vissa dagar och hade en stor klump i magen var gång jag skulle gå ner till stallet. I början var det jobbigt att göra en sådan enkel sak som att sätta på täcket på henne. Jag fick ta ett djupt andetag var gång jag skulle gå in i boxen till henne på morgonen. 


Med tiden blev det lättare och lättare att göra dessa enkla småsakerna i vardagen. Men ridningen tog ett år innan jag kunde ta fram sadeln och med lätta steg gå till hästen för att sadla. Innan jag kunde se glädje i att rida henne. Innan jag insåg att jag satt kvar där lika mycket var gång hon bockade. 


Precis när jag behövde någon som kunde puscha mig och våga sätta krav på mig och hästen så klev en speciell människa in i mitt liv. Hon hade inte sett hur Queenie hade betett sig innan, hon såg bara var vi var idag och hon såg vår potential. Med hjälp av henne kom vi dubbelt så långt på 3-4 månader än vi gjort på ett år. 


Våren och sommaren 2014 har en väldigt speciell plats i mitt hjärta med denna hästen. Vi kom längre än jag vågat drömma med någon häst och framförallt utvecklades jag enormt som både människa och ryttare. 


Igår, den 4 september 2014, 10 dagar innan vi skulle firat två år tillsammans, tog Queenie sitt sista andetag. Jag kan inte ens börja beskriva hur mycket denna hästen har kommit att betyda för mig. Hur mycket jag älskar henne. Jag var en av de väldigt få som hon lät komma hela vägen in till hjärtat och visa vilken otroligt vacker själ hon hade. Nu vet jag med all säkerhet att hon mår helt bra, både fysiskt och psyskiskt, det är det viktigaste för mig.  


Jag älskar dig Em's Brown Queenie och jag hoppas att vi en dag möts igen! <3


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards