Direktlänk till inlägg 20 december 2014

Rubrik saknas

Av Kristin Janermark - 20 december 2014 19:46

Är så trött på hösten och vintern så vill bara spy på allt! Nu blåser det i princip storm igen. Stallägaren sa att det ska bli storm på måndag igen, upp till 25 s/m. Det är svinkallt ute och verkligen inte roligt att vara ute. Man drar sig för att bara hämta in hästen från hagen. Ush nä ska inte gnälla så mycket haha...

Gick en kort runda med hästarna idag. Bara precis runt byn. Försökte hinna mellan skurarna, vilket vi för första gången faktiskt gjorde också. Caprise började med att flippa, jag hann stoppa henne tre gånger från att flyga i luften men när det kom en bil körande i typ 70 bakom oss så blev hon...inte rädd direkt utan mer förbannad så hon sparka backut och var bara en halvmeter från att träffa bilen. Jävla tur att hon inte träffade men sen samtidigt så känner jag lite att bilföraren förmodligen hade behövt det för att lära sig att det inte går att köra förbi hästar i full 190. 

Efter det var hon spänd men inget luftflygande i alla fall. Hon lugnade ner sig när vi kommit igenom byn och sen var hon gamla vanliga Caprise igen som hellre går och luktar på marken än kollar stjärnorna. Hade sadlat henne och allt så var lte sugen på att hoppa upp och skritta henne tillbaka. Men eftersom hon har varit som hon varit den senaste tiden och det blåste rätt rejält så kändes det som en onödig risk. Bättre jag hoppar upp imorgon när J tömkör Natello istället. Nu skrittade hon honom barbacka så skulle det vara något så hade vi förmodligen båda flugit ganska rejält och det känns lite onödigt. 

Hittade ett par benskydd på rea igår när vi var och köpte nytt luzern så Caprise fick dom som tidig julklapp av mormor. Idag var preimärturen och hon var jätte fin i dom. Vill ju gärna kunna skydda frambenen i alla fall när hon flapprar rundor. Så lätt att hon sparkar sig själv. Känns dock så konstigt att all utrustning är så stor, är van vid ponnysaker, nu ska man helt plötsligt ha full i allt. 


   

Var inom Ö&B med och hittade perfekta mat och vattenskålar till Snäckan. Käpte likadana till Ozzy fast en svart och en grå istället till Ozzy från Snäckan. 

 

Så nu har båda djuren fått julklappar <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Janermark - 6 januari 2015 13:20

Jag har velat lite fram och tillbaka men känner att jag inte är helt nöjd med Bloggplatsen så ska börja flytta över alla inlägg till Wordpress istället. Jag har haft wordpress innan och trivs bättre med den, där finns mer valmöjligheter och man kan g...

Av Kristin Janermark - 5 januari 2015 17:23

2014 började väldigt bra för mig men slutade med väldigt blandade känslor. Jag förlorade min finaste vän Queenie, men jag fick ändå en underbar tid med henne och lärde mig massor under våren och sommaren. Jag var i Grekland i nästan 6 veckor och fick...

Av Kristin Janermark - 30 december 2014 16:45


Idag var sista ritten för i år. Eftersom Caprise har varit så nipprig och hoppat rundor så mycket sista gångerna vi varit ute så bad jag en vän följa med ut för att hålla henne i longerlina för säkerhetsskull. Det var nog tur att vi gjorde så. Gick m...

Av Kristin Janermark - 28 december 2014 23:22


Snöööö, äntligen snööööö och minusgrader! Det räcker med lite snö så det lyser upp så blir man, eller i alla fall jag på mycket bättre humör. Och minusgrader så hagen fryser så man slipper all denna lera. Leran och regnet har verkligen tryckt ner hum...

Av Kristin Janermark - 19 december 2014 00:53

Min motivation till allt är helt som bortblåst för tillfället. Ingenting är roligt. Det är trist väder med regn och det har precis blåst i princip storm i en vecka. När det är sånt väder så går det inte att göra något med hästen, varken hon eller jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards