Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Winter Wonderland

Av Kristin Janermark - 28 december 2014 23:22

Snöööö, äntligen snööööö och minusgrader! Det räcker med lite snö så det lyser upp så blir man, eller i alla fall jag på mycket bättre humör. Och minusgrader så hagen fryser så man slipper all denna lera. Leran och regnet har verkligen tryckt ner humöret så långt ner i botten som det bara går. Det enda jag blir lite nervös över nu är att hästarna ska skada sig när det är så hårt och knutigt, men de tar det (oftast) väldigt försiktigt och snart har dom förhoppningsvis trampat den hyfsat jämn. Om det håller sig till minusgrader det vill säga. 

Men om en månad är det inte ett problem man behöver oroa sig över för då flyttar jag Caprise till Saxtorp, slutet av Januari eller början på Februai. Det är fortfarande lite som ska lösas, framförallt ska jag få mina pengar först haha, sen ska höet transporteras och sist men inte minst hästen och alla saker. Dock tror jag hästen är det minsta problemet, hon ska ju inte vara svårlastad och har inga problem med att åka transport. Skönt med lättlastad häst! Men alla problem är till för att lösas och det löser sig så småningom. 

Det har varit lite osäkert när jag har kunnat flytta henne för kan inte lämna Natello helt ensam i stallet. Men det problemet löste sig själv genom att M har köpt häst. En 13 årig, fd travare som kommer imorgon. Ska bli väldigt kul och hoppas det kommer gå bra för dom tillsammans! Så nu slipper jag oroa mig över att jag behöver ta en massa utsläpp. De två veckor jag står kvar i Säby har vi gjort så att J och M tar ut och lunch medan jag tar alla insläpp. Enkelt och jag slipper stressa till och från stall och skola. 

Köpte lite saker av E idag. Ett svart ridtäcke (vattentätt), royalblåa lindor (helt nya), en svart martingal och ett scourierbett. Fick även testa att brunt fleece som satt perfekt på henne som jag även ska köpa. Så nu har vi uppdaterat garderoben lite till med nödvändiga saker. Känns lite bättre nu att jag har en martingal till henne så kan hon inte dra upp huvudet så högt och förhoppningsvis så kommer hon inte så högt om hon skulle få flipp mitt i allt ihop. Man vet ju aldrig med den damen.

Scourierbettet hoppas jag hon kan trivas bättre med. Hon har tjafsat en del med de tredelade jag har nu och verkar inte riktigt trivas med dom. Scourier som jag har förstått det ska verka att det liggermer stilla i munnen och trycker även på sidan av huvudet (svårt att förklara). Det är absolut starkare än ett vanligt tredelat men jag anser inte att betten är starkare än vad handen är och jag vet själv att jag är väldigt mjuk och vill inte behöva använda tyglarna så mycket. Skulle hon absolut inte trivas på det så är det ju bara att sälja vidare och testa något annat. 

 
Lilla Caprise med nya ridtäcket och martingalen =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Janermark - 6 januari 2015 13:20

Jag har velat lite fram och tillbaka men känner att jag inte är helt nöjd med Bloggplatsen så ska börja flytta över alla inlägg till Wordpress istället. Jag har haft wordpress innan och trivs bättre med den, där finns mer valmöjligheter och man kan g...

Av Kristin Janermark - 5 januari 2015 17:23

2014 började väldigt bra för mig men slutade med väldigt blandade känslor. Jag förlorade min finaste vän Queenie, men jag fick ändå en underbar tid med henne och lärde mig massor under våren och sommaren. Jag var i Grekland i nästan 6 veckor och fick...

Av Kristin Janermark - 30 december 2014 16:45


Idag var sista ritten för i år. Eftersom Caprise har varit så nipprig och hoppat rundor så mycket sista gångerna vi varit ute så bad jag en vän följa med ut för att hålla henne i longerlina för säkerhetsskull. Det var nog tur att vi gjorde så. Gick m...

Av Kristin Janermark - 20 december 2014 19:46

Är så trött på hösten och vintern så vill bara spy på allt! Nu blåser det i princip storm igen. Stallägaren sa att det ska bli storm på måndag igen, upp till 25 s/m. Det är svinkallt ute och verkligen inte roligt att vara ute. Man drar sig för att ba...

Av Kristin Janermark - 19 december 2014 00:53

Min motivation till allt är helt som bortblåst för tillfället. Ingenting är roligt. Det är trist väder med regn och det har precis blåst i princip storm i en vecka. När det är sånt väder så går det inte att göra något med hästen, varken hon eller jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards