Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Sista ritten för i år!

Av Kristin Janermark - 30 december 2014 16:45

Idag var sista ritten för i år. Eftersom Caprise har varit så nipprig och hoppat rundor så mycket sista gångerna vi varit ute så bad jag en vän följa med ut för att hålla henne i longerlina för säkerhetsskull. Det var nog tur att vi gjorde så. Gick med henne förbi järnvägen och bara den korta biten flög hon i luften två gånger. Jag köpte en martingal av E för några dagar sen och den hjälpte otroligt mycket. Hon kom inte alls lika högt som hon brukar och hon lugnade ner sig fortare också.

Vi skrittade en bit sen men när vi gått en bit på gräs så började hon hoppa när jag satt på. Måste bara säga att det känns inte alls mycket, hon är väldigt fin och mjuk i sina rörelser. Vi hade en lite diskussion om att jag skulle hoppa av när hon väl lugnat ner sig för det var barn på andra sidan ån som lekte. Jag ville inte hoppa av för jag vill inte att hon ska koppla ihop att om hon börjar busa så hoppar jag av. Men efter många om och men så hoppade jag av för jag insåg att vi inte skulle komma någonstans annars.

Vi gick en bit och när jag skulle hoppa upp igen så hade vi oturen med att det kom en raket just då så Caprise blev rädd. Hoppade av och satt upp igen så allting gick lugnt till. Efter det red jag resten av rundan på henne. Mia gick bredvid med ganska lång lina så jag kunde själv träna på att styra henne och hon har blivit riktigt duktig på att lyssna på tygelhjälperna.

Hon hoppade till och blev rädd två ggr till men det var inte så farligt. Överlag måste jag säga att hon var otroligt duktig och klarade det över förväntan. Det var ändå en rätt lång runda även om vi bara skrittade. I slutet var hon riktigt trött vilket behövs. Egentligen hade jag velat hålla igång henne några dagar efter men eftersom det är nyår och de smäller rätt mycket här så känns det onödigt att utmana ödet. Så några dagar efter nyår när allt lugnat ner sig så fortsätter vi igen.

Julia tömkörde med Natello hela rundan. Och det hade varit skönt om vi kunnat göra så nu några gånger framöver. Så ska försöka få någon till som går med med longerlina. Behöver absolut inte hålla hårt i henne utan mer som en säkerhetsgrej. Det gör mig lugnare om inte annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Janermark - 6 januari 2015 13:20

Jag har velat lite fram och tillbaka men känner att jag inte är helt nöjd med Bloggplatsen så ska börja flytta över alla inlägg till Wordpress istället. Jag har haft wordpress innan och trivs bättre med den, där finns mer valmöjligheter och man kan g...

Av Kristin Janermark - 5 januari 2015 17:23

2014 började väldigt bra för mig men slutade med väldigt blandade känslor. Jag förlorade min finaste vän Queenie, men jag fick ändå en underbar tid med henne och lärde mig massor under våren och sommaren. Jag var i Grekland i nästan 6 veckor och fick...

Av Kristin Janermark - 28 december 2014 23:22


Snöööö, äntligen snööööö och minusgrader! Det räcker med lite snö så det lyser upp så blir man, eller i alla fall jag på mycket bättre humör. Och minusgrader så hagen fryser så man slipper all denna lera. Leran och regnet har verkligen tryckt ner hum...

Av Kristin Janermark - 20 december 2014 19:46

Är så trött på hösten och vintern så vill bara spy på allt! Nu blåser det i princip storm igen. Stallägaren sa att det ska bli storm på måndag igen, upp till 25 s/m. Det är svinkallt ute och verkligen inte roligt att vara ute. Man drar sig för att ba...

Av Kristin Janermark - 19 december 2014 00:53

Min motivation till allt är helt som bortblåst för tillfället. Ingenting är roligt. Det är trist väder med regn och det har precis blåst i princip storm i en vecka. När det är sånt väder så går det inte att göra något med hästen, varken hon eller jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards