Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Kristin Janermark - 5 januari 2015 17:23

2014 började väldigt bra för mig men slutade med väldigt blandade känslor. Jag förlorade min finaste vän Queenie, men jag fick ändå en underbar tid med henne och lärde mig massor under våren och sommaren. Jag var i Grekland i nästan 6 veckor och fick se och göra massor, träffade otroligt många människor från hela världen och det var bara så himla roligt. På hösten började jag plugga igen, historia och matte. Det gick överförväntan bra, så pass att jag bestämde mig för att hoppa på en utbildning nu i Januari. Jag är utbildad djurvårdare men ska nu lägga om och utbilda mig till undersköterska. 1 och 1/2 år. Jag måste erkänna att det är lite skräckblandad förtjusning med denna utbildningen och yrket. Kommer jag klara av det? Vad jag gör jag om jag känner att jag inte fixar det? 

Men man får se det så att man kan inget perfekt från början. Jag tror det är ett jobb man växer i, man lär sig att klara av det och man lär sig hur man ska hantera nya situationer som uppstår. Tanken är ju inte heller att jag ska stanna kvar och alltid jobba som undersköterska men det är en bra början i alla fall. 


Så mitt 2015 kommer framförallt bestå av plugg. Hästen och plugg är väl ungefär det jag kommer hinna med. Caprise kommer flytta redan den 18 januari. Från början hade jag inte tänkt flytta henne fören runt februari-mars, jag var dock väldigt nervös för hur jag skulle klara skolan och häst samtidigt så länge. Men det fixade sig så jag skulle bara ha kvar henne i Säby i två veckor efter utbildningen började och det vet jag att jag skulle klara av. Dessutom var mina stallkamrater så snälla att de kunde ta ut och lunch också tog jag alla in. Men så skrev Alexandra idag att de kunde hjälpa mig att flytta hästen och att jag kan flytta dit henne redan den 18. Perfekt, dagen innan skolan börjar. Kan ju verkligen inte bli bättre! 

Jag tror som sagt att Caprise kommer trivas superbra i Saxtorp och framförallt kommer hon ha stora hagar att röra sig i. Just nu är hon som en liten energibomb som försöker springa rundor och busa i den leran vi har nu men det går ju inte så bra. Fina ben och rumpmuskler har hon fått i alla fall! 

2014 har gett mig jätte mycket både positivt och negativt men jag hoppas att 2015 blir ännu bättre. Om inte annat så ska jag göra allt jag kan så att det blir så bra som möjligt! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards